27 март, 2011

Вариация на тема мусака

Напоследък благоверната ми съпруга временно се въздържа от консумацията на определени храни. Затова се наложи да импровизирам, за да сготвя нещо като мусака, ама не съвсем. Състав: телешка кайма, чушки севрия, тиквички, един морков, картофи. Настъргах моркова, нарязах другите зеленчуци на кубчета. Задуших чушките и моркова за 10-на минути, след което добавих каймата и я запържих да стане на трохи. Подправих със сол, кимион, черен и червен пипер. Изсипах сместа в дълбока тава, добавих картофите и тиквичките, залях с две чаши вода. Добавих малко джоджен. Пекох във фурната, докато водата извря. Поради липса на любители на заливките, не си направих труда. Резултатът е приятна вариация на класическата мусака.

16 коментара:

Cherry-aolan каза...

http://cooler-cooler-cherryruan.blogspot.com/

ранни записвания Кушадъсъ каза...

много хубава рецепта, ще я пробвам и аз поздрави и до скоро

био продукти каза...

Звучи много вкусно. Така както го разказваш направо да й завиди човек, че трябва да избягва някои храни. Доста пъстра мусака се е получила със всичките зеленчуци :) Единствено немога да ви простя пренебрегването на заливката! То това е черешката на тортата! Но щом не държите на нея...

Бали каза...

мусаката е любимо ястите на балканите, във всяка държава има собствени специфики, даже и всяка фамилия има собствени тайни

почивка бали каза...

Благодаря за рецептата! Имахме нужда от малко разнообразие в семейната кухня :) Ние също не слагаме заливка. Веднъж сложих и децата я изчоплиха буквално. С мусаката впечатлих дори свекървата, а тя е много добра кулинарка!

почивка малдиви каза...

Много оригинална рецепта! На гости сме в чужбина на едно малтийско семейство и само ме карат да им готвя традиционни български ястия. Доста се озорих, защото не съм от най-добрите кулинари. Но мусаката е една от лесните манджи и вашето предложение ми хареса. Дано го харесат и те :)

почивка малта каза...

За първи път виждам подобна рецепта за мусака с тиквички и чушки. Чувала съм, че на някои места я правят по доста по-различен начин, обикновено в Родопите. Била съм там и всичките им ястия познати, непознати и променени са били изключително вкусни. Даже чушките не ме учудват толкова, защото аз слагам домат или доматено пюре, когато няма домати, но с тиквички виждам за първи път. Ще я пробвам рецептата, определено ме заинтригува! :)

почивки в чужбина каза...

Мусаката е традиционно българрко ястие, но има какви ли не варианти и то все вкусни.

хранителни стоки каза...

Като чета какви продукти си сложил в мусаката ми звучи доста добре и съм сигурна, че ти се е получило много сполучливо.Комбинацията от тиквички и картофи е доста добра. Липсва ти както и ти самият каза, заливката отгоре, иначе всичко ти е идеално. Все пак не е задължително да я залееш с нещо, за да се получи вкусно.И поздравления, че си от мъжете, които готвят!!!Продължавай да изненадваш жена ти.Малко ме учуди, че има чушки, даже ми стана любопитно как ли се е получило и следващият път като приготвям мусака ще ти открадна идеята и ще сложа нарязана чушка.Ще чакам и други вкусни публикации в страницата.

дайвинг каза...

Аз правя доста по-класическа мусака основно с картофи и кайма. Скоро бях на гости у една позната, която ме гощава с мусака като тази. Вътре имаше тиквички и още не знам какви чудесии и подправки, но беше страшно вкусна и сочна. Така и не взех рецептата, а сега няма как да я попитам, за това се радвам, че попаднах на тази рецепта. Определено и тя беше сложила джоджен. Други подправки освен джоджена слагат ли се? Мисля да се пробвам с тази рецепта скоро :)

диабетични храни каза...

Хубаво е, че се съобразяваш с жена ти.Все пак щом се ограничава сега в някои храни е добре да не ги гледа и да не се дразни.Явно истински я обичаш.Продължавай да готвиш , убедена съм , че страшно много й харесва.Варианта на мусака, който сподели с нас ме заинтригува.Добър вариант малко да разчупим традиционната със само картофи и кайма.Сега е сезонът на тиквичките защо не да ги сложим в мусаката.Заливката не е задължителна, може просто да настъргаш кашкавал от горе.Сега почти всичко, което запичам му слагам кашкавал и се получава доста вкусно,но това е до вкус.

carolina herrera 212 каза...

По този начин мусака не съм правила, но звучи доста добре и ще я пробвам, благодаря за предложението.

почивки каза...

Харесаха ми нужните продукти за този вид мусака - " телешка кайма, чушки севрия, тиквички, един морков, картофи. Настъргах моркова, нарязах другите зеленчуци на кубчета. Задуших чушките и моркова за 10-на минути, след което добавих каймата и я запържих да стане на трохи. Подправих със сол, кимион, черен и червен пипер. Изсипах сместа в дълбока тава, добавих картофите и тиквичките, залях с две чаши вода. Добавих малко джоджен" добре обясняваш и само като си представя ми се дояде. Днес вече стана късно, но за утре може и да я опитам,благодаря за рецептата, тя със сигурност ще остане очарована.

диабетични храни каза...

Радвам се че има страници в интернет където като влезеш може да намериш нещо полезно и наистина нормално за готвене с продукти,които масовият човек използва и има в своята кухня....."Състав: телешка кайма, чушки севрия, тиквички, един морков, картофи. Настъргах моркова, нарязах другите зеленчуци на кубчета. Задуших чушките и моркова за 10-на минути, след което добавих каймата и я запържих да стане на трохи. Подправих със сол, кимион, черен и червен пипер...."така вкусни ми звучи както сте го написали, че още днес ще се опитам и аз да сготвя, само да питам горе долу колко време отнема за направа и на каква температура трябва да се готви?

почивка малдиви каза...

Поздравления за тези мъже които искат да готвят и да зарадват своята половинка, много сте малко такива. Като прочетох това......"Задуших чушките и моркова за 10-на минути, след което добавих каймата и я запържих да стане на трохи. Подправих със сол, кимион, черен и червен пипер. Изсипах сместа в дълбока тава, добавих картофите и тиквичките, залях с две чаши вода. Добавих малко джоджен. Пекох във фурната, докато водата извря. " стъпка постъпка и много ми се дояде със сигурност се е получила страхотна мусака и това че е малко в по различен модел още повече ми хареса, сега малко трудно тиквички ще намеря но ще си я препиша рецептата.

оферти за ранни записвания каза...

Рядко срещам някой мъж да постава своите рецепти, и то не професионален имам предвид,което си е за поздравления и както се казва който те е взел не е сгрешил.Продължавай да готвиш и да създаваш различни вкусотии.Българите много обичаме мусаката и ако е в някой по особен вариант винаги сме отворени към новостите.Сега се сещам, че към традиционната мусака ако се сложи и чушка но по на едро нарязан ще придаде един по екзотичен вкуса или мексикански ако чушката случайно се окаже люта хахаха.Блога ви е любопитен надявам се през новата година да ни пишете по често.